۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

ابراز نگرانی از وضعیت عمادالدین باقی

شبکه جنبش راه سبز (جرس): فاطمه کمالی احمد سرایی، همسر عمادالدین باقی درباره آخرین وضعیت این روزنامه نگار و  فعال حقوق بشرگفت:  هیچ خبری از ایشان ندارم. تنها یک بار تماس گرفتند وگفتند حالشان خوب نیست.

وی در گفتگو با روزآنلاین اظهار داشت: اگر چه اضافه کردند که دکترزندان به وضعیت او رسیدگی می کند. ما نامه ای خطاب به آقای لاریجانی تنظیم کرده ایم که به زودی منتشر خواهیم کرد؛این نامه درمورد وضعیت وی و نقض موارد قانونی که از هنگام دستگیری تا اکنون با آن مواجه بوده، است. بنابر اظهار نظر پزشکان آقای باقی نباید درفضای دربسته باشد. درحالی که این مدت زمانی که در بند ۲۴۰ بوده برای خانواده ایجاد نگرانی کرده است. بلاتکلیفی و دستگیری با یک حکم کلی نیز از موارد نگرانی ماست. درواقع سئوال ما این است که نتیجه این دستگیری‌ها چیست؟ اگر سئوالی بود می توانستند با یک تلفن آقای باقی راصدا کنند،چون می دانند که ایشان نه قصد فرار دارند ونه قصد امحای آثار. بنابراین به این نحو که به خانه بریزند و همه چیز را ببرند و ایشان را با تنشی که در خانه ایجاد می‌کنند ببرند، منصفانه و عادلانه نیست.

همسر عمادالدین باقی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: دست نوشته‌های تحقیقات بیست ساله ایشان را برده اند. انگار که حاصل عمر شما را می برند. حافظه های رایانه ایشان را هم برده اند. یکی از کارهای تحقیقی ایشان تنها چهار سال وقت برده است. خوب چهار سال عمر یک محقق تلاشگر که برای اصلاح تلاش می کند و کار دانشگاهی وحوزوی انجام می دهد را برده اند. این کارها ارزش دارد. متاسفانه چیزی که اینجا ارزش ندارد وقت است و توجه به کسانی که فکر می کنند وتحقیق. یا تحقیقاتشان بایگانی می شود ومنبع اثر گذاری نمی شود،یا اگر هم مخالف باشند سعی می کنند آثارشان برگردانده نشود.

Posted via email from وبلاگ سهراب ایرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter