۱۳۸۸ دی ۳۰, چهارشنبه

تعیین مصداق ولي فقيه دست فقهاست، نه نصب و عزل آن

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی عضو خبرگان رهبري:
تعیین مصداق ولي فقيه دست فقهاست، نه نصب و عزل آن
مهمترين مميزه نظام الهي با نظام طاغوتي، اطاعت پذيري از فقيه جامع الشرايط است / تا هنگامی كه ملاك‌هايي كه خداوند معين كرده است، در شخص ولي فقيه باشد، كسي نمي‌تواند او را از ولايت بردارد و خبرگان مردم نیز تنها با تعیین مصداق و ولی جامع الشرایط، وی را به مردم معرفی می‌کنند.

آیت‌الله مهدوی، نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري که در آستانه ميلاد امام محمد باقر(ع) در جمع کارکنان و فرماندهان يگان ويژه پاسدران استان اصفهان حضور پیدا کرده بود، با اشاره به نقش و جايگاه ولي فقيه در جامعه اسلامي اظهار داشت: هيچ كس نمي‌تواند ولي فقيه را نصب و عزل كند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در این مراسم که از سوی عقیدتی سیاسی یگان ویژه پاسداران استان برگزار شد، آيت‌الله مهدوي، مهمترين مميزه نظام الهي با نظام طاغوتي را اطاعت پذيري از فقيه جامع الشرايط دانست.

رئيس ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان گفت: آيات 52 سوره نساء و آيه 55 سوره مائده ولي امر را مشخص كرده و ولایت بر مردم یا ذاتي يا عرضي است. ولایت ذاتی مخصوص خداست و اطاعت از ولي امر كه ولايتی عرضی است، بايد از جانب خدا اذن داده شود و در حقيقت خداوند او را منصوب مي‌كند.

عضو خبرگان رهبری افزود: در مجلس خبرگان رهبري كسي نمي‌تواند به رهبري ولايت بدهد و بنابراين اطاعت از ولي فقيه بر تك تك خبرگان رهبري هم واجب است.

وي افزود: تا مادامي كه ملاك‌هايي كه خداوند معين كرده است در شخص ولي فقيه باشد، كسي نمي‌تواند او را از ولايت بردارد و خبرگان مردم نیز تنها با تعیین مصداق و ولی جامع الشرایط، وی را به مردم معرفی می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با قدرداني از زحمات يگان ويژه اصفهان گفت: شما بايد دو صفت متضاد را با هم داشته باشيد؛ در عين حال كه با مؤمنان و قاطبه مردم بايد رحيم و مهربان باشيد، با قانون شكنان و مخلان امنيت و نظم اجتماعی محكم برخورد كنيد و ملاحظه هیچ كسی یا چیزی را جز رضايت خدا و قانون نكنيد.

وي گفت: يگان ويژه بايد در برخورد با هنجارشكنان ضمن قاطعيت، با ديد اصلاح و دلسوزي براي هدايت آن‌ها وارد عمل شود و البته با صلابت و قدرت عمل کند ... ما و شما پیرو آن امامی هستیم که در جبهه نبرد قاطعانه با دشمن جنگید؛ اما با اینکه امیرالمؤمنین (ع) بود، وقتی وارد منزل یک خانواده شهید شد و فرزند خردسال او را غمگین دید، به روی چهار دست و پا جلوی آن بچه راه رفت تا خنده را بر لبانش بنشاند.

ایشان در پايان همه را به تقواي الهي و به ویژه استغفار و نماز شب و سوار شدن بر كشتي اهل بيت و خاصه امام حسين(ع) توصيه كرد.



تعیین مصداق ولي فقيه دست فقهاست، نه نصب و عزل آن

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter