۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

علی لاريجانی: طرح مسئله تقلب زير سوال بردن جمهوريت نظام است، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس مجلس با تاکيد بر اينکه تقلب در انتخابات يک دروغ بزرگ است، گفت: اگر کسی اين مسئله را مطرح کند جمهوريت را زير سوال برده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، ‌علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی صبح امروز پنج‌شنبه در جمع مردم خمين با اشاره به فرارسيدن دهه فجر گفت: انقلاب ايران لرزه‌ای بر کاخ‌های دروغين در دنيا ايجاد کرد. البته استکبار در ابتدای پيروزی انقلاب اين مسائل را درک نمی‌کرد ولی خيلی زود متوجه اين موضوع شد و شروع به سنگ‌اندازی در مقابل ملت ايران کرد.
لاريجانی با بيان اينکه اکنون ‌ايران جايگاه بسيار بزرگی در منطقه دارد، گفت: حالتی که الان داريد با گذشته مقايسه کنيد اگر آن حالت و وابستگی به بيگانگان ادامه پيدا می‌کرد چه وضعيتی به وجود می‌آمد؟ در زمان شاه ديکتاتوری در ايران حاکم بود و آنها وابسته به آمريکا و اسرائيل بودند.
لاريجانی ادامه داد: زمانی که کشورهای عربی در مقابل اسرائيل ايستاده بودند، ايران تنها کشور منطقه بود که ارتباط و دوستی با اسرائيل داشت. سرکوب در داخل و وابستگی به خارج، ذلتی بود که در آن زمان ما بايد تحمل می‌کرديم.

وی با يادآوری اينکه آمريکا می‌خواست به دنيا تسلط پيدا ‌کرده و امپراتوری بين‌المللی در کشور ايجاد کند، افزود: اگر ايران اين حرکت انقلابی را انجام نمی‌داد و پايه‌های امپراتوری را نمی‌شکست، ترديدی نکنيد کشورهای عربی و منطقه جرات نداشتند در مقابل حرکت بزرگ آمريکا و اسرائيل بايستند و امريکا ميتوانست سپر روسيه را بشکند و قدرت مطلق شود.
رئيس مجلس ادامه داد: دو عامل مهم در پيروزی انقلاب تاثيرگذار بود؛ اول راهی که امام پيش پای مردم گذاشته بود و توسط راهنمايی امام، انقلاب بزرگی در منطقه بوجود آمد. دوم احيای خصوصيت شهادت و جهاد بود که اين دو رکن است که عامل فتح‌الفتوح ايرانيان در عصر حاضر شد.
وی خاطرنشان کرد: شهادت و جهاد موضوع اساسی و رکنی در فرهنگ اسلامی است و ما اين عزتمندی را به وسيله شهادت و جهاد پديد آورديم. بنابر اين اگر اين موضوع فراموش شود لباس ذلت بر تن مسلمانان پوشيده شده است.
رئيس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهادت در همه فرهنگ‌ها محترم است و کسی که هستی خود را برای وطن و کشور می‌دهد بايد ديگران به او تعظيم کنند.
لاريجانی با اشاره به اينکه شهادت تنها يک مسئله ظاهری نيست بلکه تحول درونی و احيای امت‌ها در شهادت نهفته است، گفت: تحول درونی به اين معنا است که کسی که شهيد شد، عزت بزرگی به دست آورده و زنده است. شهادت و مجاهدت خصوصيت تحول برانگيز در انسان است.
وی افزود: اگر حزب‌الله، عراق و حماس امروز کمر اسرائيل را شکسته‌اند به خاطر مجاهدت و شهادت است.
رئيس مجلس با تاکيد بر اينکه آمريکا در عراق به وسيله مجاهدت و شهادت گير افتادند، گفت: شهادت و مجاهدت در حال تبديل شدن به فرهنگ است.
لاريجانی تاکيد کرد:‌ حادثه مهم انقلاب اين بود که فرزندان انقلاب جوانان عراقی اصل انقلاب اسلامی را درک و راه امام را فهم و در اين راه گام‌هايی برداشتند.
لاريجانی با اشاره به آستانه دهه فجر گفت: ما بايد درک واقع‌بينانه‌آی از انقلاب امام خمينی (ه) داشته باشيم و اگر می‌خواهيم عزت مندی ايران و رضايت روح بلند امام و شهدا را داشته باشيم بايد به چند ميراث امام توجه کنيم.
رئيس قوه مقننه حفظ‌ فرهنگ شهادت و جهاد را يادآور شد و گفت: ولايت فقيه ديگر ميراث امام است؛ بحث‌های مهمی از ابتدای انقلاب در باب ولی فقيه بوده است. در قانون اساسی ابتدايی، بحث ولی فقيه نبود. امام خمينی به جد اين فرهنگ سياسی را باز کردند چراکه مشروعيت کشور ما از نظر حرکت و استقامت کشور در مقابل استکبار توسط ولايت فقيه حاصل می‌شد.
وی ادامه داد: اگر در حوادث انقلاب ولی فقيه نبود، خيلی از مشکلات ما حل نمی‌شد و در همه تلاطم‌های سياسی که در طول سی سال و در انتخابات ضعف بوجود آمد ولی فقيه بود که ملت را آرام می‌کرد.
رئيس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دولت قبل مشاجرات سياسی بوجود می‌آمد و سوالاتی مطرح می‌شد ولی ولی فقيه شرايط را به سمت صراط مستقيم هدايت کرد و اين نشان از بيداری نيروهای معتقد و انقلابی و ولی فقيه بوده است. ما نيز بايد از ميراث امام يعنی ولايت فقيه صيانت کنيم.
لاريجانی گفت: امام خمينی (ره) بر جمهوريت و آزادی در کشور تاکيد داشتند و افرادی در اوايل انقلاب قصد برهم زدن آن را داشتند، از جمله بنی‌صدر برای اينکه با حرکت‌های انقلابی مبارزه کند جلوی مجلس می‌ايستاد ولی امام می‌فرمودند مجلس در راس امور است چون نمايندگان ملت هستند بنابر اين جمهوريت يک امر افتخارآفرين است.
وی تقلب در انتخابات را يک دروغ بزرگ دانست و گفت: تقلب در کشور وجود ندارد زيرا ناظر در کشور وجود دارد و اگر کسی اين مسئله را مطرح کند جمهوريت را زير سوال برده است، زيرا امام جمهوريت را يک راه اصلی برای انقلاب معرفی کرده است.
لاريجانی روحيه مبارزه با استکبار را نيز ميراث امام دانست و گفت: ما در مقابل فشارها تسليم نشديم و اگر سربلند هستيم به خاطر اين عنصر اساسی و فرهنگ امام است.
رئيس مجلس خطاب به مردم خمينی‌شهر گفت: شما مفتخريد به اينکه مرد افتخارآفرينی در بين شما زندگی کرده بنابر اين مسئوليت شما بيشتر است.
وی خاطرنشان کرد: راهی که رهبر در مسائل مختلف اعلام می‌کند راه رسيدن به سعادت است.و کسی که دل در گرو شهدا و امام دارد بايد پيرو راه رهبری باشد.
لاريجانی با اشاره به مشکلات مردم خمينی‌شهر از نظر صنايع و کشاورزی تاکيد کرد‌:‌ انشاءالله اين مشکلات را حل خواهيم کرد و در برنامه پنجم و بودجه برای تغيير نظامات کشاورزی تلاش خواهيم کرد.
لاريجانی خاطرنشان کرد: اقتصاد نقش اساسی در تحولات کشور دارد و ضمن اينکه در آرمان‌های امام و شهدا اصرار بايد داشته باشيم بايد بدانيم توسعه کشور و حل مشکلات مردم و رونق اقتصادی عامل مهمی برای ايستادگی در مقابل بيگانگان است و مسئولين بايد تمام جد خود را برای رفع مشکلات اقتصادی مردم به کار ببندند.
رئيس قوه مقننه گفت: دولت طرح هدفمندکردن يارانه‌ها را ايجاد کرده و مجلس هم برای همه جانبه کردن اين طرح سعی کرده تا اين طرح آرام حرکت کند و به مردم فشار وارد نشود و عدالت را نيز در مورد تامين انرژی ايجاد کند.
لاريجانی تاکيد کرد: همه مسئولين بايد درک صحيحی از اين تحول مهم برای مردم به وجود آورند زيرا اگر اين طرح درست اجرا شود، به نفع کشور است.




gooya news :: politics : علی لاريجانی: طرح مسئله تقلب زير سوال بردن جمهوريت نظام است، فارس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter