۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

فیلم «گربه‌های ایرانی» ساخته‌ی بهمن قبادی یکصدو هفتاد هزار تماشاگر فرانسوی را مبهوت كرد

PNA - منصور جهانی / تهران ـ فیلم سینمایی «كسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» آخرین ساخته‌ی بهمن قبادی بعد از گذشت سه هفته از اكرانش، تاكنون بیش از 170 هزار تماشاگر فرانسوی این فیلم را بر روی پرده سینماها دیده اند. 

 

 

به گزارش اختصاصی بخش هنری خبرگزاری پیام نیر كوردستان در تهران، بعد از گذشت سه هفته از اكران فیلم سینمایی «كسی از گربه های ایرانی خبر نداره» به كارگردانی هنرمند كورد بهمن قبادی، «مارس فیلم» پخش كننده فرانسوی آن اعلام كرد كه؛ تاكنون بیش از 170 هزار تماشاگر فرانسوی این فیلم را بر روی پرده سینماها دیده اند و به خاطر این استقبال «مارس فیلم» تعداد كپی های این فیلم را از 85 كپی به 110 كپی افزایش داده است.

 


ناشر این فیلم امیدوار است كه فروش آن از مرز 300 هزار تماشاگر نیز بگذرد تا ركورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در خارج از كشور شكسته شود.

 


این در حالیست كه موسیقی فیلم به عنوان بهترین آلبوم سال در فرانسه شناخته شده است و استقبال بی نظیری از موسیقی این فیلم صورت گرفته است به گونه ای كه معروفترین گروه موسیقی جهان به نام 

  black eyes peaceدر ردیف بعدی قرار گرفته است.

 


همچنین روزنامه ها  و مجله های فرانسوی با عناوین مختلف از فیلم سینمایی «كسی از گربه های ایرانی خبر نداره» ستایش كرده اند، از جمله:

مجله «استدیوم» در مورد فیلم «گربه های ایرانی» این گونه می نویسد: "بهمن قبادی دوربینش را همچون چریكی به كار می برد تا فیلمی بزرگ و تأثیرگذار بسازد به گونه ایی كه تماشاگران را منقلب كند".

 


روزنامه‌ی لیبراسیون: "فیلم «گربه‌های ایرانی» شوك جشنواره كن و اكران آن را پرشكوه می داند".

 


ماهنامه سینمایی «یوجی سی» 
UGC : "بهمن قبادی به شكل بدیعی كه قبلا در سینمای ایران وجود نداشت فیلمی پر قدرت و تأثیرگذار می سازد و نوعی برق زدگی به تماشاگر معرفی می کند و همچون یك شاهكار، ماندگار خواهد ماند".

 

روزنامه لوموند: "بهمن قبادی در بهترین زمان ممكن فیلمی متفاوت از سینمای ایران را به جهان عرضه می كند". همچنین این روزنامه این طور می نویسد كه؛ ا"ین فیلم به تنهایی معادل تمام فیلم های موزیكال اروپایی می باشد".

 


مجله پوزیتیو؛ این فیلم را به عنوان یك فیلم قوی و جسورانه درباره جوانان ایران و متفاوت از دیگر فیلم های بهمن قبادی در سینمای ایران می داند.

 


همچنین بعد از نمایش این فیلم در سال 2010، پخش كننده فرانسوی «گربه های ایرانی» تصمیم دارد كه این فیلم را در سال آینده به مراسم 
آكادمی«سزار» معرفی كند. این آكادمی معادل آكادمی اسكار در فرانسه است.

Posted via email from وبلاگ سهراب ایرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter